top of page
Поиск
  • Фото автораGREECE ISRAEL

ותודה לכחלון: משקיעי נדל"ן ישראלים נוהרים ליוון

בישראל שר האוצר הפך את משקיעי הנדל"ן לפרסונה נון גרטה, אז קבוצה הולכת וגדלה של ישראלים שחיפשו יחידות נופש, מצאו הזדמנות השקעה ■ ניתוח G

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, חייב להיות כפוי טובה, שאם לא כן, היה שולח לשר האוצר משה כחלון זר פרחים בכל שבוע. ישראלים קונים נדל"ן ביוון כבר יותר משנתיים, בחסות המשבר הכלכלי שהפך אותה לזולה במיוחד, בזכות העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה שנכנס לתוקף בקיץ 2015, ובגלל מחירי הדירות בישראל, שהדרך היחידה להגדיר אותם היא "בלתי שפויים"; אבל יוזמת מס דירה שלישית נתנה להם דחיפה נוספת ומשמעותית.

"עסקאות שהיו בשוק חמש-שש שנים פתאום נחטפות", אומר עידן סרוסי, מנכ"ל ובעלים של חברת GRE המשווקת נכסי נדל"ן ביוון כבר למעלה מעשור. כרגע, הוא מספר, חולש משרדו על כאלף נכסים למכירה ביוון, מתוכם כ-70% בתי נופש, והמחירים נעים בין 70 אלף ל-300 אלף אירו.

"משפחה שרוצה לקנות דירת שלושה חדרים במיליון וחצי שקלים בגוש דן, יכולה לקנות וילה ביוון על דונם וחצי, עם בריכה, במרחק הליכה מהים, במקום הכי אקזוטי", אומר סרוסי. "גם יוון מצדה מאוד מעודדת את המשקיעים: אם את רוכשת נכס ביותר מ-250 אלף אירו, את זכאית ל'גולדן ויזה' - אזרחות לחמש שנים ביוון עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות - ואם החלטת לעבור לגור פה, את גם מקבלת חינוך חינם. בנוסף, הקהילות היהודיות באתונה ובסלוניקי מפותחות והמחיה מאוד זולה. על מים בקושי משלמים וגם הארנונה מזערית".

"אם לפני חמש שנים הייתי מקבל פנייה או שתיים בשבוע מישראלים שרוצים לרכוש בית ביוון, היום פונים אליי בין עשרה ל-15 אנשים ביום", אומר גם סיוון זמיר, בעלים ומנכ"ל של פורטל התיירות "יוון והאיים". "יש כאלה שזה כבר הנכס השני או השלישי שלהם שם. אבל זה לא רק ישראלים: גם הבריטים, ההולנדים, האמריקאים, הקנדים".


15 просмотров0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все
bottom of page